Tandem(T1) Seviye Tespit Faaliyeti
Federasyonumuz 2-16 Aralık Tarihlerinde Tandem(T1) Belgesi için Seviye Tespit Faaliyeti yapacaktır.
a. Seviye Tespit için aranacak şartlar;
-) THSF sporcu lisansına sahip olmak
-) Federasyon Disiplin ve Ceza talimatı ve sporla ilgili mülga veya yürürlükte bulunan her türlü ceza yönetmeliğine göre son üç yıl içerisinde bir defada altı aydan fazla ve/veya toplamda bir yıldan fazla ceza almamış olmak,
-) T1 Seviye tespit Faaliyetine katılım için Federasyonumuzun verdiği P5 belgesi
-) Sağlıklı olmak
b. Seviye Tespit talebinde bulunacak sporculardan istenecek belgeler şunlardır;
-) Son 6 ay içinde çekilmiş en az 4 adet fotoğraf,
-) Nüfus cüzdanı örneği (e-devlet),
-) Eğitim belgesi/Diploma (e-devlet), iv. Güncel adli sicil kaydı (e-devlet),
-) Spor yapabilir raporu (tek hekim/aile hekimi) veya branşın gerektirdiği sağlık kurul raporu,
-) Varsa Katıldığı yarışmaların sonuçları
-) Pilot Bilgi Formu, (Ek 1) İNDİR
-) Kişisel Verilerin Korunması Hakkında, Kişisel Veri Paylaşım İzni (Ek 2) İNDİR
-) Seviye Tespit işlemi için ücretin yatırıldığına dair dekont
-) P5 belgesi (Federasyondan alınan P5 belgeleri için ilgili yazı yeterli olacaktır)
Not: İlgili belgelerden eksiği olanlar Seviye Tespit Faaliyetine kabul edilmeyecektir.
c. Ücret ;
Seviye Tespit Faaliyetine katılmak isteyen sporcular gerekli belgeleri faaliyet için belirlenen son kayıt tarihine kadar federasyona posta ile göndermeleri veya elden teslim etmeleri gerekmektedir. Postada oluşabilecek gecikmeler kabul edilmeyecektir.
Seviye Tespit işlemleri ücretli olup; Türkiye Hava Sporları Federasyonu Başkanlığı'nın TR 09 0003 2000 0000 0114 8944 16 nolu TEB bankası hesabına aşağıda verilmiş olan tabloya göre “Adı-Soyadı T1 Seviye Tespit İşlemi 2023” açıklaması ile birlikte ücretini yatırıp dekontunu başvuru evrakları ile birlikte Türkiye Hava Sporları Federasyonuna ulaştırmaları gerekmektedir.
Seviye Tespit ücreti olarak
T1 için 10000 TL
d. Seviye Tespit Faaliyet Takvimi
02-16 Aralık Fethiye/Ölüdeniz (Tandem T1)
THSF TANDEM “T1” SERTİFİKALANDIRMA YETERLİLİKLER
BRİFİNG: Yolcunun stres düzeyini düşürecek şekilde net anlaşılır şeklinde anlatılacak.
YOLCUNUNHAZIRLIĞI: Yolcunun bütün bağlantıları eksiksiz şekilde pilot tarafından yapılacak ve kalkış öncesi tekrar kontrol edilecek. Kalkışa hazır olduğu bildirildiğinde düzeltme şansı verilmeyip hatalı veya eksik bağlantı yapılması durumunda kursiyerin kurstan ihracı yapılacaktır.
MALZEME HAZIRLIĞI: Yedek paraşüt, harneslerin, terazi ve kaskların bağlantıları kontrol edilecek hatalı veya eksik bağlantı durumunda kursiyerin kurstan ihracı yapılacaktır. - Kalkış kontrollerinde (Düğümlü ip, kopuk ip veya Kravatlı kanat ucu) eksik kontrol yaptıktan sonra kalkış yapan pilotun kurstan ihracı yapılacaktır.
METEOROLOJİ: Pilot anlık meteoroloji gözlemi yaparak uçuş kararını verecek ve rüzgâr yönüne ve şiddetine göre uygun kalkış yeri seçimini zamanlamasını yapacaktır. Pilot anlık meteoroloji gözlemi yaparak uçuş kararını verecektir.
KALKIŞ TEKNİĞİ: Kurs süresince “Ters” ve “Düz” kalkış yöntemlerini en az bir defa gerçekleştirilecektir.
Kalkış esnasında meteoroloji değerlendirmesinin yanlış yapılması veya koşu sırasında pilotun ya da yolcunun tökezleyip düşmesi durumunda uyarı verilir. - Kalkış esnasında frenin dönük olması, elden kaçması, karıştırılması ya da uçuş başladıktan hemen sonra elden bırakması durumunda uyarı verilir. - Kalkış esnasında kanat hakimiyetinin yeterli olmadığı kalkış öğretmeni tarafından değerlendirilirse uyarı verilir.
UÇUŞ PLANLAMASI: İrtifa azaltma manevralarından Spiral, Wingover ve Kulak Kapatma hareketleri uygulanır. İrtifa azaltma manevralarından her birinin 2 kez başarılı olması istenir.
(Wingover) manevrası: İki yöne de simetrik ve 180 derecelik 2 şer dönüşler yapılacak, dönüş salınımı kanat seviyesine kadar olacaktır.
Spiral manevrası: 2 tur spiral dönüş gösterilecektir. Giriş ve çıkışı kontrollü olacak kanadın hızı bitmeyecek şekilde kontrollü çıkış yapılacak.
Yapılmaması durumunda manevra başarısız sayılacaktır.
Kulak Kapama: iki kulak da simetrik kapatılacaktır. Her kontrol uçuşu içerisinde, irtifa azaltma manevralarından her birini bir kez deneyebilir. Manevralar birbiri ile bağlantılı olabilir.
Manevraların yere yakın ve alçak irtifalı çalışılması uçuş emniyetini riske atacağı için kursiyer başarısız sayılacaktır.
Kontrol uçuşları esnasında kursiyerin uçuşu acil duruma sokması halinde ya da herhangi bir objeye teması durumunda, kursu başarısız sayılır - Dışarıda yardım aldığı belirlenen kursiyer başarısız sayılır.
HAVA TRAFİK KURALLARINA UYUMU: Kalkış, uçuş ve iniş planlaması ve hava trafik kurallarına uymayan, trafiği tehlikeye atan pilot başarısız sayılacaktır.
İNİŞ PLANLAMASI: Hedef alanı emniyet şeridi ile çevrilmiş 50 m x 50m büyüklüğündeki alandır. - Bütün inişler hedef alanı içerisine yapılacaktır. Hedef dışına inişler uyarı olarak değerlendirilir.
İniş anında pilot ya da yolcunun düşmesi durumu uyarı olarak değerlendirilir.
Pilotlar belirtilen iniş alanına palyeli iniş yapacaklardır. 3 palyesiz iniş yapan pilot başarısız olarak değerlendirilir.
Hedef boyu kadar ileri veya gerisine inmesi, herhangi bir objeye (ağaç, yaya, kulübe vb.) inen pilot kursta başarısız sayılacaktır.
Değerlendirme:
-) Pilot söz konusu programda maksimum 4 uçuş yapabilir
-) Pilot toplamda 3 uyarı alması halinde başarısız sayılır.
-) Söz konusu program deniz göl üzeri minimum 800 m. İrtifa olan alanlarda yapılır.
SIK SORULAN SORULAR
-) Elimde Türk Hava Kurumundan T1 belgesi var. T2 belgesi almam için ne yapmam gerekir?
+) Öncelikle THK dan almış olduğunuz T1 belgesinin denkliğini almanız gerekiyor sonra belirtilen tarihlerde düzenlenecek olan T2 seviye tespit faaliyetine katılmanız gerekiyor. Bu faaliyette başarılı olduğunuz takdirde T2 belgesi almaya hak kazanacaksınız.
-) Elimde hiçbir belge yok ama T2 seviye pilotum. Ne yapmam gerecek?
+) Öncelikle ilan ettiğimiz P5 denklik faaliyetine katılmanız gerekmekte. P5 seviye tespit faaliyetinde başarılı olduğunuz taktirde aldığınız P5 belgesi ile T1 Seviye tespit faaliyetine katılmanız gerekiyor. Bu faaliyette başarılı olduğunuz takdirde T1 belgesini alabilirsiniz. T1 belgesi ile de ilan edilecek olan T2 Seviye tespit faaliyetine katılabilirsiniz.
-) Elimde APPI Tandem belgesi var. Ne yapabilirim.
+) Federasyonumuz APPI ve benzeri oluşumların vermiş olduğu belgeleri kabul etmemektedir. Ancak bu sporcuların da mağdur olmaması için Seviye tespit faaliyetlerine katılması ve süreci tamamlaması yolu açık bırakılmıştır.
Federasyon olarak büyük kitlelere ulaşmak azmiyle çıktığımız bu yolda, yedi bine yakın sporcumuz mevcuttur.
Hedeflerimizden biri bünyemizdeki mevcut sporcularımızın tamamını vizeli hale getirmek bulunuyor.
Lisanslı antrenörler ile sporcularımızın performansını iyileştirmekteyiz.
Müsabakaların eşit şartlarda ve adil olmasını kural koyucularımız ile birlikte hakemlerimiz sağlamaktadır.
Hedefimiz doğrultusunda bünyemizde toplam 200 den fazla kulüp bulunmaktadır.